Angående min reklamation på ett par Blankensstövlar. Idag fick jag ett mail från Blankens:
Hej, vi har fått tillbaka dina skor med ett meddelande att det är en reklamation. Vill du således att vi skickar ut ett nytt felfritt par? Hör av dig så vi vet om du vill ha skorna eller en återbetalning via Åhlens.
/Blankens
That´s it. Inte en enda trevlighet i det kortkorta mailet alls faktiskt vad jag kan se? Inte vi beklagar eller vad tråkigt att stövlarna var trasiga. Inte ens Hälsningar.
Jag svarade lika kortfattat att jag inte vill ha några nya stövlar. Lusten till dem har helt kommit av sig.
8 Comments
Jag vet inte, men när jag köper dyra stövlar, förväntar jag mig lite mer personlig respons , men kanske är det fel på mig, och det är vardagsmat att folk vardagskonsumerar stövlar för 2000 kr och uppåt.
Nej, håller med dig, med ett sådant bemötande försvinner lusten.
/C
särskilt när det är en mindre försäljare, som är så personlig annars i mejlutskick och på sociala medier. Skitfina stövlar, men för dyra för mest inomhusanvändning. och så bemötandet som nog också spelar in lite.
Jag håller med om att de gott kunde ha kostat på sig lite trevligheter i formuleringarna! Men så är jag 40+ också… 😉
Borde inte ha med ålder att göra kan man tycka 🙂
Jag minns när jag beställde skor från dem att jag tyckte returrättsinformationen var ganska aggressivt formulerad- att typ inga returer vid minsta spår av användning eller om packningen inte var exakt som när man fått dem så skulle inte retur godkännas, minns inte exakt men minns att jag reagerade på att det inte var trevligt i alla fall. Det blev retur (pga att storleksangivelsen var ju helt knas?!) Har inte gjort någon ny beställning efter det om man säger så…
trist. gillar blankens men det blir minuspoäng av sånt här!
Här kan du läsa:
https://ceciliablankens.femina.se/mitt-liv/det-har-med-reklamationer/
visst, jag kan hålla med. men i mitt fall var innersulan trasig på ett par 4000-kronorsstövlar. Och det är mer det inte jättetrevliga bemötandet jag funderar på.